Телеканал «Наш» оштрафували на 114 тис грн за поширення російської пропаганди

-

Читайте также

У четвер, 10 червня, Національна рада з питань телебачення і радіомовлення на своєму засіданні розглянула результати позапланової перевірки телеканалу «НАШ» та застосувала до мовника попередження і штрафну санкцію на суму понад 110 000 грн за порушення вимог українського законодавства, інформує прес-служба регулятора.

Позапланову безвиїзну перевірку було призначено за результатами моніторингу ефіру телеканалу за 4 лютого. У цей день зафіксовано пряму трансляцію передачі «Марафон» о 15:04, у якій брав участь народний депутат України VII та VIII скликань Євген Балицький.

Під час діалогу із Артемом Нікіфоровим і Ольгою Веремій у прямому ефірі, Євген Балицький поширював твердження і наративи пропаганди Російської Федерації про «зовнішнє управління» в Україні, що, на його думку, створює значну соціальну, національну напруженість, унеможливлює реалізацію соціально-економічних програм, перешкоджає спільним діям органів державної влади із громадськістю, веде до загострення протистояння різних соціально-політичних груп у суспільстві.

Також у висловах гостя програми зафіксовано намагання спотворити історичні факти та події в Україні, він, зокрема, говорив нібито про причетність українців до трагедії Бабиного Яру, вживав словосполучення «так называемого Голодомора», заперечував значення подій Революції Гідності тощо.

Ось одна із цитат: «Посмотрите, что было во Вторую мировую войну, Великую Отечественную. Иуды, вот эти полицаи в Бабьем Яру, людей убивали. Это ж делали не Вермахт, это даже не СС почти что, это делали… Это делали наши с вами співвітчизники, як то кажуть, которые 5 лет до этой войны… или 7 лет… забирали хлеб. Они ж не с Кемерово приехали во время так называемого Голодомора… Это ж наши с вами делали соседи… ну не наши, а наших дедов. Это ж они забирали хлеб, это ж не с Владивостока приехал парень с наганом, свои же забирали. Свои же убивали евреев в Бабьем Яру и не только евреев…»

Ведучі телеканалу під час прямої трансляції не реагували на висловлювання гостя передачі, тим самим проігнорували право глядачів на повну та об’єктивну інформацію.

Під час повторної трансляції, яка відбувалася наступного дня, 5 лютого, до передачі не було внесено змін, що свідчить про відсутність редакційної модерації й усвідомлену та цілеспрямовану дію телерадіоорганізації на поширення в ефірі пропаганди країни-агресора та розпалювання національної ворожнечі і ненависті.

Під час засідання Національної ради були присутні головний редактор телеканалу «НАШ» Андрій Шатров і ведучий програм Артем Нікіфоров, які заявили, що на їхню думку, Національна рада, ухвалюючи рішення щодо цього ефіру, чинить тиск на телеканал і на журналіста. Мовляв, висловлені в ефірі думки гостя, є його особистим баченням.

Артем Нікіфоров повідомив, що він позиватиметься до суду на регулятора.

Голова Національної ради Ольга Герасим’юк відповіла, що такі заяви, це, очевидно також певний тиск на посадових осіб. «Ви маєте право подати заяву про кримінальне провадження, але я б хотіла порадити вам придивитися до кодексів, якими ви оперуєте, і як юристові я б порадила вам ще порадитися з юристами, які краще розуміються в медійному законодавстві. Як журналістові, я б вам теж могла дати кілька порад, але не впевнена, що ви зараз не налаштовані їх слухати».

Про те, що журналісти несуть відповідальність перед аудиторією і повинні реагувати, коли в ефірі висловлюється недостовірна, неперевірена інформація, знають усі. Такі вимоги є в усіх етичних кодексах журналістів і в редакційних правилах.

«Коли ми говоримо про Голодомор, Бабин Яр – коли ми говоримо на ці теми, треба бути настільки делікатними, розуміти, кому це зараз болить, розуміти аудиторію, з якою ви говорите, добирати слова», – наголосила Ольга Герасим’юк. І коли людина в студії каже «так званий голодомор», на це треба реагувати.

Національна рада визнала порушення ТОВ «НАШ 365» вимог абзаців четвертого, шостого частини другої статті 6, пунктів а) та в) частини першої статті 59 Закону України «Про телебачення і радіомовлення», частини першої статті 28 Закону України «Про інформацію» та застосувала до мовника санкцію «оголошення попередження». За наявність закликів у висловлюваннях, які були поширені в ефірі телеканалу, до розв’язування агресивної війни або її пропаганди та/або розпалювання національної, расової чи релігійної ворожнечі відповідно до частини восьмої статті 72 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» на мовника накладено штраф – 25% суми ліцензійного збору, що становить 114 067,50 грн.

Крім того, цього ж дня Національна рада застосувала до мовника санкцію «стягнення штрафу» за результатами ще однієї перевірки. Зокрема, за розпалювання ворожнечі у висловлюваннях Вадима Рабіновича, що прозвучали в ефірі цього мовника 3 лютого 2021 року у передачі «Наш ранок». Також регулятор призначив нові позапланові безвиїзні перевірки телеканалу за поширення в ефірі висловлювань з ознаками мови ворожнечі Олени Лукаш та Андрія Пальчевського. Крім того, перевірку призначено телеканалу «Максі ТВ», який також транслює програми телеканалу «НАШ», за висловлювання протиправного характеру Петра Симоненка.

Нагадаємо, як інформувала група ІС, раніше Нацрада з питань телебачення та радіомовлення вже штрафувала проросійські телевізійні канали NewsOne, «Наш» та «112 Україна».


Інформація — одна з граней війни! Підписуйтесь на аккаунт «Інформаційного спротиву» в Twitter — посилання на наші ексклюзиви, а також найрезонансніші новини України та світу.

загрузка...

Свежее

В РФ нашли мертвой пропавшую гражданку США: что известно

В Нижегородской области Российской Федерации нашли мертвой пропавшую гражданку США Кэтрин Сироу. Российский следственный комитет заявил о том, что...