До телеканалу «НАШ» застосували санкції за результатами трьох перевірок: подробиці

-

Читайте также

Результати безвиїзних позапланових перевірок ТОВ «НАШ 365», м. Київ, розглянуті на засіданні Національної ради 28 квітня, призвели до застосування до цього мовника  за порушення вимог українського законодавства двох попереджень та двох штрафних санкцій на суму понад 200 тисяч гривень. Про це йдеться у повідомленні на сайті Національної ради України з питань телебачення та радіомовлення.

Перша перевірка ліцензіата стосувалася трансляції 04.12.2020 о 20.32 у прямому ефірі та 06.12.2020 о 20.52 у повторі  передачі «П’ятниця. Вечір», у якій через інтернет-зв’язок взяв участь представник так званої ЛНР Родіон Мірошник. Присутні у студії експерти, політики, народні депутати України обговорювали реалізацію Мінських угод, а Родіон Мірошник давав відповіді на запитання ведучих передачі і гостей, що стосувалися врегулювання збройного конфлікту в окупованих районах Донецької і Луганської областей та роботи Тристоронньої контактної групи. Відомо, що нині Р. Мірошник фактично представляє позицію окупаційної адміністрації тимчасово окупованих територій Луганської області, яка судом була визнана терористичною організацією.

Р. Мірошник під час свого виступу в передачі «П’ятниця. Вечір» висловив протиправні твердження стосовно територіальної цілісності і недоторканості державного кордону України, її конституційного ладу («Донбасс не находится в составе Украины»; «На Донбасс не распространяется украинское право и на Донбасс не распространяется украинская власть, украинская Конституция» тощо), розпалював ворожнечу, що виражалося у звинуваченнях законної влади України та її Збройних Сил у намірах територіальній експансії власної території України, приписування ворожих дій, покладання провини і відповідальності за обстріли на Україну та її Збройні Сили, використовував вислови, які створюють напруженість у суспільстві через протиставлення громадян України окупованого Донбасу громадянам України з решти її території, тобто за територіальною ознакою. Також Р. Мірошник транслював погляди влади РФ, зокрема про те, що Російська Федерація не є учасником конфлікту на Донбасі.

У своєму рішенні Національна рада зазначила, що, знаючи всю попередню діяльність Р. Мірошника, його підтримку терористичних організацій, що діють на окупованій території Луганської області, його позицію, роль і участь у незаконно створеній окупаційній адміністрації у м. Луганську, запрошуючи його до участі в ток-шоу, редактори і журналісти передачі заздалегідь були поінформовані щодо його позиції стосовно питань, які були порушені під час передачі. Це потребувало особливої уваги ведучих та ретельного редакційного контролю телерадіоорганізації, що не було продемонстровано у цьому випадку. Крім того, Р. Мірошник не є учасником ТКГ, натомість ведучий М. Назаров зазначав під час шоу, що він є «представитель той стороны в ТКГ». Така інформація є необ’єктивною.

Повторна трансляція передачі відбулася на телеканалі  без змін і без редакційної модерації, що свідчить про усвідомлену та цілеспрямовану дію телерадіоорганізації.

Слід пам’ятати, що відповідно до статті 17 Закону України «Про боротьбу з тероризмом» забороняється поширення через засоби масової інформації або в іншій спосіб інформації, яка має на меті пропаганду або виправдання тероризму. Багатократне, нав’язливе використання в ефірі Р. Мірошником термінів «ДНР/ЛНР» без відповідної реакції на це ведучих передачі з наголошенням на їх терористичній природі можна розцінювати як пропаганду або виправдання тероризму та є провокаційним.

Таким чином, Національна рада визнала порушення ТОВ «НАШ 365» вимог частини першої статті 28 Закону України «Про інформацію», абзаців третього та четвертого частини другої статті 6; пунктів а) та в) частини першої статті 59 Закону України «Про телебачення і радіомовлення», та застосувала до мовника санкцію «оголошення попередження». За наявність закликів у висловлюваннях, які були поширені в ефірі телеканалу, до насильницької зміни конституційного ладу України, розв’язування агресивної війни або її пропаганди та/або розпалювання національної, расової чи релігійної ворожнечі та ненависті відповідно до частини восьмої статті 72 Закону України  «Про телебачення і радіомовлення» на мовника накладено штраф – 25% суми ліцензійного збору, що становить 114 067,50 грн.

Ще один штраф на таку саму суму Національна рада наклала на товариство за наявність  в ефірі мовника закликів до розв`язання агресивної війни або її пропаганди та/або розпалювання національної, расової чи релігійної ворожнечі та ненависті у висловлюваннях, поширених в ефірі телеканалу «НАШ», на основі перевірки щодо показу відеоролика «НАША (НЕ)ЗАЛЕЖНІСТЬ? НАШ ПОКАЖЕ».

У День Незалежності України 24.08.2020 в ефірі телеканалу зафіксовано неодноразову демонстрацію зазначеного відеоролика (хронометраж – 53 секунди, загалом 14 разів), виробленого у художньому, образотворчому жанрі без тексту в супроводі звуку метронома.

До відеоролика підібрано документальні кадри, у яких переважають сцени насилля, демонстрація зброї, що стріляє, сутички протестувальників із поліцією, демонстрації під різними гаслами. У такий спосіб у телеглядачів може створюватися враження, що це є вичерпний перелік подій майже 30-річної історії країни. Зазначений відеоматеріал створює негативний образ «невдалого» вибору під час Всеукраїнського референдуму 1991 року, а всі творчі засоби, використані у відеоролику, спрямовані на розпалювання ворожнечі між прихильниками і противниками незалежності України, на ескалацію ненависті між ними.

У зазначеному ролику об’єктом маніпуляцій стає Державний прапор. Він з’являється  у кадрі 13 разів протягом 53 секунд поряд із підібраними кадрами соціальної нестабільності, таким чином створюючи враження, що всі ці сумні події відбувалися під синьо-жовтим прапором.

Поширення такого відеоматеріалу саме під час державного загальнонародного свята Дня Незалежності України має значний дискримінаційний потенціал стосовно тієї частини населення України, через вибір якої на Всеукраїнському референдумі у грудні 1991 року Україна здобула незалежність. Таким чином, трансляція цього ролика може створювати напруженість, розпалювати ворожнечу між різними групами населення України, підбурювати до насилля й створювати загрози конституційному устрою та громадському порядку.

Третя перевірка ТОВ «НАШ 365» стосувалася трансляції 25.09.2020 у проміжок часу із 07.00 до 21.00 інтерактивного голосування із пропозицією українським глядачам відповісти на запитання, чи «Володимир Путін заслуговує на Нобелівську премію миру?». Інформаційним приводом голосування була інформація про висування групою російських громадських діячів кандидатури президента Російської Федерації В. Путіна на здобуття Нобелевської премії миру.

Під час перевірки  було зауважено на вадах методики проведення голосування, через які отримані результати опитування можуть  ввести в оману глядачів телеканалу «НАШ» та українську громадськість щодо значної підтримки населенням України політики російського президента В. Путіна. Отже, у діях телеканалу «НАШ» простежуються ознаки наміру ввести аудиторію в оману, маніпулювати недостовірною і неповною інформацією  про оприлюднення даних інтерактивного опитування з важливих питань національної безпеки та соціальної стабільності держави через використання методики інтерактивного опитування, яка не передбачає надання повної і достовірної інформації про результати такого опитування.

Крім того, проведення такого опитування та публічне поширення його результатів в ефірі ТОВ «НАШ 365» створює позитивний образ очільника держави-агресора, а це  своєю чергою може створити загрози національним інтересам та національній безпеці України в інформаційній сфері.

Отже, Національна рада визнала порушення ТОВ «НАШ 365» абзацу дев’ятого частини другої статті 6 (не допускається використання телерадіоорганізацій для трансляції телепередач, виготовлених після 1 серпня 1991 року, що містять популяризацію або пропаганду органів держави-агресора та їхніх окремих дій, що виправдовують чи визнають правомірною окупацію території України); пунктів а), в) частини першої статті 59 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» (телерадіоорганізація зобов’язана дотримуватися законодавства України та вимог ліцензії; поширювати об’єктивну інформацію). Мовникові оголошено попередження, його зобов’язано увідповіднити свою діяльність вимогам чинного законодавства.

Всі три перевірки телеканалу підтверджують систематичність порушень мовником норм українських законів.


Інформація — одна з граней війни! Підписуйтесь на акаунт «Інформаційного спротиву» в Twitter — посилання на наші ексклюзиви, а також найрезонансніші новини України та світу

загрузка...

Свежее

«Керчь 2.0»: Кому выгоден казанский скулшутинг

Россию сотрясло очередное кровавое вооруженное нападение на учебное заведение. Первое утро после долгих майских каникул в казанской гимназии №145,...